24/7 Crisiscommunicatie: 06 – 24 61 09 67 (Robert Kroon)
T 020-482 08 24

Onze cases

De ingang naar iedere redacteur, blogger en vlogger die over food & drinks communiceert. We hebben een uitgebreid netwerk, kennen ze persoonlijk en hebben een band. Zo kunnen wij jouw merk onder de aandacht brengen.

Soms moet je proeven…

 

In onze ‘culinaire communicatiekeuken’ houden we van proeven en experimenteren. Daarom lieten we journalisten & bloggers de lekkerste gerechten proeven met thee. Want met Celestial Seasonings Organics kun je meer dan alléén thee zetten…

 

Vertel! The proof of the pudding is in the eating. De koks van Restaurant As in Amsterdam hebben de nieuwe Celestial Seasonings Organics thee als ingrediënt in hun gerechten gebruikt. Voor de aanwezige journalisten, media-opinieleiders (Margriet, Elle Eten, e.a.) en bloggers een echte eye opener: je kunt ook koken met thee.

 

Mission accomplished? Ja! Mediawaarde van persevent +/- € 60.000. Bovendien leerde de pers het verhaal achter de nieuwe biologische thee van Celestial Seasonings kennen.

Soms moet je ervaren…

 

AGA is de Rolls Royce onder de ovens. Een AGA heb je voor het leven en verhoogt zelfs de waarde van je huis. Om AGA te ‘ervaren’ kregen journalisten daarom letterlijk een kijkje in de AGA-keuken. Op naar Great Britain!

 

Wie gingen er mee? Een elitegroepje journalisten (o.a. Telegraaf, Residence en Seasons Magazine) mocht ontdekken hoeveel er mogelijk is met de crème de la crème van de ovens. Koken met AGA is pure magie en dat móét je ervaren. Een AGA wordt bovendien grotendeels met de hand gemaakt. De journalisten zagen met eigen ogen hoe een AGA van ruwe grondstof tot eindproduct werd gebouwd. Na twee dagen bakken, proeven en ontdekken, gingen we natuurlijk voor de real British experience de pub in!

 

Mission accomplished? AGA en de Nederlandse importeur van AGA, Denardi, waren verrast over de enorme mediawaarde (+/- € 100.000) en grote media-aandacht. Fijne bijkomstigheid: tijdens de reis konden ze een goede relatie opbouwen met de pers om ook op lange termijn media-aandacht te krijgen voor AGA én Falcon – het zusje van AGA.

Soms moet je de vlag uithangen…

 

In Volendam werd het startschot gegeven voor de bouw van de grootste garnalenfabriek van Nederland, Klaas Puul BV.

 

Maar er was nog niets te zien? Tijdens deze middag zag en hoorde de culinaire pers hoe de nieuwe fabriek er uit zal gaan zien. En er was veel te proeven! Na de eerste steenlegging werden de gasten uitgenodigd voor een smaakvolle seafood barbecue met de producten van Klaas Puul, in het ArtHotel Spaanders in Volendam.

 

Mission Accomplished? Klaas Puul was aangenaam verrast dat niet alleen Noord-Hollandse media verslag deden van deze bouwhandeling maar ook landelijke media: Business News Radio, de Volkskrant en Het Parool. En dat stopte niet na het slaan van de eerste paal. Het nieuws werd groter dan alleen het event. Mediawaarde: +/- € 65.000

Soms moet je op reis…

 

Arab Food Lovers, dé online Arabische speciaalzaak voor producten uit het Midden-Oosten & de Maghreb werd gelanceerd. Wij nodigden de koningin van Arabisch koken uit: Nadia Zerouali. Nadia is onder meer bekend van vele Arabische kookboeken, de productlijn Nadia & Merijn’s SOUQ, Foodies Magazine en 24Kitchen.

 

Wat was het doel? We wilden de culinaire pers en de rest Nederland kennis laten maken met de nieuwe online shop én de rijke smaken van de Arabische keuken. Tijdens de Arabian Night ging Nadia samen met de pers aan de slag met authentieke producten uit de Arabische keuken die ook op de website te koop zijn.

 

Is Arabisch koken niet moeilijk en tijdrovend? Tijdens deze perslancering liet Nadia juist zien hoe je met producten van de website heel eenvoudig maar fantastisch Arabisch kunt koken. Hier zie je hoe dat ging

 

En? Nederland is om: De Volkskrant, Culy, Metro Lifestyle en Foodies Magazine zijn fan van Arabisch koken. Deze dag heeft enorm veel media-aandacht gegenereerd. Zelfs wij waren verrast!

Soms moet je aan de slag…

 

Thee en taart is een gouden combinatie. Maar thee ín taart ook. Dit ontdekte de culinaire pers tijdens de workshop van Life of Pie taartenbakkers in Amsterdam.

 

Thee als ingrediënt van taart? Ja, Celestial Seasonings lanceerde verwarmende winter spices: Mandarin Orange, Bengal Spice & Chai Tea India Spice. Deze werden geproefd én gebakken. Life of Pie leerde hoe je de taart afsmeert, de dripping techniek toepast en het geheel aankleedt en opbouwt zoals zij dat doen. Vervolgens konden alle deelnemers direct aan de slag met een basiscake. Deze was gevuld met botercrème met Mandarin Orange Spice Tea van Celestial Seasonings.

 

En, bakten ze er wat van? Het werden stuk voor stuk beeldschone pronkstukken. Mediawaarde van persevent +/- € 30.000. Grote opkomst en mooie online publicaties. En uiteraard kreeg iedereen z’n eigen taart mee naar huis.