Food & drinks communicatie zit in onze genen. Al onze kennis zetten wij volop voor uw merk in om de aandacht te krijgen. Dat kan de ene keer zijn door inzet van PR en de andere keer door een social media campagne te starten. Wij hebben de mensen en de middelen in huis om uw merk bekender te maken en de verkoop te laten stijgen.
We hebben kaas de ruimte ingeschoten, het Amsterdamse Westerpark omgetoverd tot een yogaschool, auto’s van aardappels gemaakt, taart van thee gebakken en een tomatengevecht georganiseerd. En ook: honderden producten gelanceerd, slechte publiciteit afgewend, reputaties gemanaged, het aantal likes, tweets en shares tot grote hoogte gepusht. Bij Kroon op het Werk doen we zoveel meer dan alleen rake persberichten schrijven.
Vanuit goed doordachte strategieën bedenken we veel ideeën, maar voeren alleen de beste uit. Daarvoor trotseren we grote uitdagingen en gaan we door tot het doel is bereikt. Waarom zouden we anders doen wat we doen?
Met een relevant netwerk in Nederland én daarbuiten, kennen we blindelings de weg in de (inter)nationale online mediawereld. Zie het als een steen die we in de vijver gooien waarvan de cirkels alle uithoeken van Nederland bereiken. Hiervoor gebruiken we verschillende tools waaronder online branding, design- en contentproductie, redactionele formules voor social media, storytelling, nieuwsbrieven, websites, optimaliseren van user interfaces, mobiele websites en mobiele apps en niet te vergeten SEO-optimalisatie.
* Quick Consumer Insights – Aha!
Wat beweegt een consument om een bepaalde keuze te maken? Waarom koopt hij product A in plaats van product B? Met de Quick Consumer Insights kruipen we in de huid van de klant en ontdekken we hoe hij levens-, merk- en productkeuzes maakt.
* Een nieuwe, frisse blik én inzicht
De Kroon op het Werk Quick Consumer Insights geeft verrassende inzichten. Het gaat over meer dan feiten. Het is een ontdekking van je doelgroep(en). Daarmee is het de basis van een concurrentievoordeel maar ook de start van een nieuw of verbeterd product. Wij verschaffen graag snel inzichten. Daarom geeft de Quick Consumer Insights service binnen vijf werkdagen antwoorden op vragen over bijvoorbeeld naamsbekendheid, imago, klantpercepties, etc.
* Brand Equity
De waarde van een merk is veel meer dan een logo of een naam. Het gaat ook om een gevoel, een associatie. Deze Brand Equity, de immateriële waarde van een merk, is net zo belangrijk, zo niet belangrijker dan de materiële waarde van het product. Met ons Brand Equity onderzoek geven we praktische, toepasbare voorstellen waarmee je direct aan de slag kunt.
Kroon op het Werk focust op drie drivers voor Brand Equity:
* Doelgroepanalyse – hoe bereik je de doelgroep het best?
Het succes van alle communicatie hangt nauw samen met het scherpstellen van de doelgroep. Wij voeren de doelgroepanalyse uit met kwalitatief onderzoek, dus één-op-één met de doelgroep. Zo brengen we de specifieke groep in kaart waarvoor het product het meest waardevol is.
De KOHW doelgroepanalyse geeft een helder beeld van:
* Strategie… en Actie!
Strategie is keuzes maken. Jouw doel, de richting en het pad ernaartoe.
Even belangrijk vinden wij Actie. Hoe krijgen we alle neuzen in dezelfde richting? Hoe creëer je draagvlak binnen de organisatie?
De kern van een sterke strategie bevat daarom volgens ons vooral: Actie.
Een strategie met hele praktische, concrete voorstellen om de doelen te bereiken.
Social media
Wij kennen de best practices van social media als onze broekzak. Door onze communicatie- en marketingacties treffend door te vertalen naar de social kanalen weten we niet alleen wat er onder de doelgroep leeft, maar zijn we ook daadwerkelijk onderdeel van hun belevingswereld. Zo maken we van een mooi product een geliefde, de beste vriend in elke sociale setting. On- én offline. Wij weten als geen ander met social media een groot publiek beter te bereiken. Dit doen wij door:
* Content Creatie
• Wij creëren knap doordachte content om de interesse van de doelgroep te wekken én vast te houden.
* Content Management
• Social media-vragen worden snel door onze professionals beantwoord. Bovenal leveren wij échte interactie. Wij zijn non-stop online.